Kamis, Februari 28, 2019

Menangisku kerana -Mu

SEKADAR CORETAN

ALLAH MENGUJI KEIKHLASAN HATI KITA BILA KITA BERSENDIRIAN, ALLAH MEMBERI KEDEWASAAN BILA KITA DITIMPA MASALAH,ALLAH MELATIH ERTI KESABARAN DALAM KESAKITAN, ALLAH TIDAK PERNAH MENGAMBIL SESUATU YANG KITA SAYANG KECUALI MENGGANTIKANNYA DENGAN YANG LEBIH BAIK...

WAHAI DIRI.......
Hidup ini tidak pernah lari dari dugaan Allah,selangkah kita berjalan Allah dah letak ujian yang bakal ditempuh, sedikit kita berfikir, Allah curah setitik prasangka dalam hati, semua itu adalah ujian Allah terhadap setiap hambanya, tak terkecuali seorang pun daripada kita,kita selalu tanya, kenapa Allah uji macam ni???,tapi kita tidak pernah kata yang kita ni benar2 bersyukur diuji, Allah dah pesan, apa2 pun berbalik pada-NYA, pasti ada hikmah disebaliknya, ingat...bila hati berjuang kerana Allah,dugaan itu tempat bersinggah, derita ditelan sebagai juadah, keimanan digenggam seutuh akidah, kasih disulam sebagai mahmudah, pasti taqwa hanya pada yang Esa.

cebisan kata

SAHABAT,
JIKA HARI INI AKU TERLALU GEMBIRA,
SEDARKANLAH AKU DENGAN AMARAN ALLAH...
JIKA AKU BERSEDIH TANPA KATA,
PUJUKLAH AKU DENGAN TARBIAH PENCIPTA...
JIKA AKU LEMAH TIDAK BERDAYA,
INGATKANLAH AKU DENGAN KEHEBATAN SYURGA...
JIKA ANTARA KITA ADA TEMBOK YANG MEMISAHKAN,
AJAKLAH AKU MELERAIKAN SEGERA...
JIKA PERNAH HATIMU TERLUKA,
LUAHKANLAH AGAR AKU BERUBAH...
DAN JIKA ESOK AKU LENA TANPA TERJAGA,
IRINGILAH LENAKU DENGAN KALUNGAN DOA...
MOGA PERSAHABATAN KITA KEKAL UNTUK SELAMANYA...

surah ali-'Imran:165

Dan mengapa kamu hairan ketika menerima musibah (kekalahan semasa Perang Uhud), padahal kamu telah menimpakan musibah dua kali ganda (kepada musuh-musuhmu pada Perang Badar), kamu berkata, "Dari mana datangnya kekalahan ini?" Katakanlah, "Itu dari kesalahan dirimu sendiri." Sungguh, Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu.

Cebisan kata

SAHABAT...
jika kau kasih padaku kerana peribadiku,
ketahuilah bahawa aku insan tak sempurna...
jika kau terhibur kerana tutur kataku,
mungkin suatu hari nanti aku akan menyakitimu...
jika setiamu kerana kita telah bersama,
ketahuilah bahawa aku akan pergi jua...
satu pintaku,
hargai persahabatan ini selagi kita bersama...
semoga ukhuwwah ini mendapat redha-NYA


dengarlah hai sobat
saat kau maksiat
dan kau bayangkan ajal mendekat
apa kan kau buat
kau takkan selamat
pasti dirimu habis dan tamat
bukan ku sok taat
sebelum terlambat
ayo sama-sama kita taubat
dunia sesaat
awas kau tersesat
ingatlah masih ada akhirat
astafighrullahal’adzim

ingat mati, ingat sakit
ingatlah saat kau sulit
ingat ingat hidup cuman satu kali
berapa dosa kau buat
berapa kali maksiat
ingat ingat sobat ingatlah akhirat
cepat ucap astafighrullahal’adzim
pandanglah ke sana
lihat yang di sana
mereka yang terbaring di tanah
bukankah mereka
pernah hidup juga
kita pun kan menyusul mereka
astafighrullahal’adzim
cepat ucap astafighrullahal’adzim
cepat ucap astafighrullahal’adzim
cepat ucap astafighrullahal’adzim

cebisan kenangan

ukhwah yang terbina persis sekuntum bunga
meski pun kini kita terpisah demi kasih-Nya
namun cebisan kenangan kita
sentiasa bermain di bayangan mata
detik waktu yg berlalu
menjadi memori kau dan aku

sewaktu kita bersama saling setia menimba ilmu
tanpa mengeal erti penat jemu
igatkah kau lagi
kita bersama memijak onak duri
ditanah gersang mengutip semangat suci
kini segalanya tersurat dalam sanubari

bersabarlah dengan ketetentuan-Nya
ada rahmat yg tersembunyi
bertemu berpisah kerana Allah
lumrah kehidupan insan beriman
moga saat nan indah
ku harap berulang lagi



“Ya Allah”
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Jangan Kau Coba Aku
Melebihi Batas Mampu dan Sanggupku
Ya Allah Bila Memang Kau Coba
aku PercaYa Kau SaYang Padaku

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Lindungilah Diriku
Dari Yang Menjahati Menzhalimiku
Ya Allah Kaulah Maha Segala
Engkaulah Pelindung Hidup dan Matiku

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah Ya Rabbi
Ya Allah

Ya Allah Jangan Kau Coba Aku
Melebihi Batas Mampu dan Sanggupku

andaiku tahu...


Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu
Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

*Instrumental*

Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu

sumber :  http://syifa2009.blogspot.com/2011/10/sejak-dulu-hingga-kini-kami-tetap.html

0 komentar:

Posting Komentar

 

Copyright © AIR MATA KEINSAFAN Design by O Pregador | Blogger Theme by Blogger Template de luxo | Powered by Blogger